RSS

Sunday, January 1, 2012

Gangguan Jin Suruhan Orang Dengki

بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ

Dengan nama Allah segalanya dicoretkan sebagai panduan manusia bergelar hamba.

Allhamdullilah malam ni Allah sekali lagi memberi rahmatNya dan inayahNya kepada ana sebagai hamba dengan memberi pertolongan dan bantuan dalam usaha-usaha membantu sesama insan.

Ana tidak keseorangan, bertemankan sahabat sekelas perubatan ana. Kami bertolak ke rumah pesakit sesudah solat Maghrib.

Pada mulanya ana meruqyah pesakit. Tiada sebarang respon diberikan. Kemudian ana cuba berikhtiar dengan menarik segala bentuk kebathilan yang mungkin melekat pada pesakit. Ternyata ada respon apabila tangan kanan pesakit mulai menggeletar.

Ana berserah pada Allah dengan meletakkan segala bantuan kepada Allah. Keadaan kembali stabil. Ana dan rakan membekalkan sedikit sebanyak panduan dalam menguruskan usaha membenteng diri dari gangguan makhlus halus.

Menurut pesakit, beliau bermimpi makhluk memberitahunya dirumah lama ada benda yang ditanam. Makhluk tersebut menyatakan bahawa penyakit-penyakit yang dialami oleh pesakit bukanlah secara klinikal. Ianya bersangkutan dengan makhlus halus.

Inayah Allah datang dalam bentuk ilham kaedah dan teknik menghapuskan barang sihir secara jarak jauh. Ana minta pesakit memejamkan mata. Ana bacakan sepotong ayat ditangan pesakit dan meminta pesakit cuba untuk dapatkan bahan itu. Ditakdirkan Allah makhlus tersebut terus menyerah diri. Tangan kanannya menggeletar dan terus rebah dipangkuan suaminya.


DIALOGNYA LEBIH KURANG

Makhluk : bang..bang.... tak tahan...sakit....panas...panas.(pesakit terus kerasukkan)

Ana : Siapa kamu ni, datang dari mana? buat apa ganggu pesakit ni?

Makhluk : Aku orang suruh mai kat dia, aku mai jauh. Aku panas, panas, panas....aku tak mau mai dah sini...lama dah aku dok dalam badan dia ni tak dak sapa tahu pun.

Ana : Malam ni dengan izin Allah, Dia nak bagitau kami tentang kewujudan hang. Tiada hak hang nak mengganggu hamba Allah ni, tinggalkan badan dia dengan izin Allah. Sebelum kami
tambahkan ayat-ayat Allah untuk mengusir hang dari badan ni, keluar dengan baik.

Makhluk : Aku tak mau, dah lama aku dok ngan dia. Aku tak mau balik.

Ana : Ana bacakan ayat pembakar dengan memohon Allah azabkan makhluk tersebut dengan izinnya. (ana dan sahabat ana terus bacakan bacaan)

Makhluk : Aku nak balik dah...aku nak balik...rumah aku jauh,

Ana : Ok, la ni kami bagi hang balik dengan baik. Keluar seluruhnya dari badan pesakit ni. Hang nak keluar ikut mana?

Makhluk : Aku nak ikut tangan...(tangan pesakit terus menggeletar)


Walaubagaimanapun, tipu helah makhluk ini sangat kuat. Ana minta pesakit mengucap dan zikir, makhluk dalam badan terus tak tahan menunjukkan dia masih berada dalam badan pesakit. Pesakit kembali kerasukkan.

Pesakit meracau dengan mengeluarkan bahasa Thai. Ana dan sabahat terus keliru (masing-masing tak tahu). Mujurlah suami pesakit membantu kami dengan menterjemahkan apa yang dituturkan. Pesakit mengadu sakit tak tahan dan nak keluar dan berjanji tidak akan kembali.

Akhirnya setelah pelbagai helah, ana gunakan kaedah pasung dengan limau. Alhamdullilah, pesakit kembali sedar sepenuhnya

No comments:

Post a Comment